Navigation


RSS: inlägg



EN sminkprodukt? Nej, skulle inte tro det

2011-02-23 @ 20:01:25, Allmänt, , Kommentarer (0)

Jag fick frågan "'Om du fick bara andvända EN sminkprodukt, vilken skulle de vara?". Jag vet, några tycker "aa men herre gud" men den var faktiskt knepig för mig. Jag älskar ju allt som har med makeup att göra, det går inte att bara välja en. Kanske foundation? Nej, det går inte så skit i det:) Vilken kan ni inte leva utan?


Melodifestivalen

2011-02-20 @ 20:12:21, Allmänt, , Kommentarer (2)

Var det nån mer som kollade på Melodifestivalen igår? Jag gjorde det i alla fall (as usual) och det var nog Eric Saade- Popular som jag tyckte var bäst. Vilken var bäst enligt er?


Yves Saint Laurent

2011-02-20 @ 19:14:28, Allmänt, , Kommentarer (0)


Den här uuuuuuuuuunderbara väskan är från Yves Saint Laurent. Men priset är inte så underbart........ ca: 3000$  -.- Jag är inte säker om man kan få den i Sverige, men man kan beställa från Yves Saint Laurent hemsida.
Eller hur den är fin?


Veckans Outfit #2

2011-02-20 @ 15:48:43, Allmänt, , Kommentarer (0)

Här kommer veckans outfit nr.2:


Vero Moda, 400:-


Wildflower by Kenza, 800:-


H&M, 50:-


Make Up Store, Cybershadow 135:-


MAC, 34 Lash 130:-


Taylor Swift Hair-Updo

2011-02-18 @ 20:16:56, Allmänt, , Kommentarer (1)


Alla vi har nog någon gång försökt att göra Taylor Swifts berömda "updo" ;) Men det blir inte alltid så lyckat, så här kommer en video som förklarar hur man gör.


Britney Spears- Hold It Against Me

2011-02-17 @ 17:52:25, Allmänt, , Kommentarer (2)


Älskar den här låten, spelar den heeeeeeeeeeela tiden. Allt jag kan säga är: ENJOY;)


Bik Bok Kofta

2011-02-16 @ 19:31:03, Allmänt, , Kommentarer (0)

Den här snygga koftan finns i Bik Bok och kostar 300:- Är den inte perfekt för såna kalla vinter-dagar som pågår just nu? :) Passar perfekt till Converse också.
 


Veckans Outfit #1

2011-02-06 @ 19:10:02, Allmänt, , Kommentarer (0)

Jag har tänkt att jag ska börja med något som jag ska kalla veckans outfit. Det går ut på att jag VARJE VECKA på söndag ska leta efter kläder och smink som matchar som ni kan ha på er. Jag kommer att skriva vart de är från och hur mycket de kostar. Så det här kommer att vara veckans outfit number one!


Gina Tricot, 150:-


Gina Tricot, 400:-


nelly.com, 350:-


Lindex, 300:- (jag vet, liten bild)


Gina Tricot, 130:-

Den rosa toppen lyser upp outfiten så att den inte är så tråkig. Såklart måste man lägga till smycken men de får ni välja själva. Till outfiten passar en ganska natural-looking makeup så att den inte överglänser de glittriga skorna och den rosa toppen.


Melodifestivalen 2011

2011-02-06 @ 15:15:13, Allmänt, , Kommentarer (0)

Kollade ni på Melodifestivalen igår? Jag gjorde det, jag kollar varje år;)


Alla hjärtans dag klänning

2011-02-04 @ 21:00:11, Allmänt, , Kommentarer (0)

Snart är det Alla Hjärtans Dag. Man mååååste ha en super snygg makeup då, eller hur? Lösogonfransar och en massa röda färger. Men kom ihåg, överdriv inte :O Man vill ju inte se ut som en julgran eller något. Alla hjärtans dag färger är ju röd och typ svart (fast inte för mycket).

Den här klänningen går att beställa på hm's hemsida för ca: 500:-. Visst är den perfekt för alla hjärtans dag? :)


Who's That Chick

2011-02-03 @ 19:48:03, Allmänt, , Kommentarer (0)


Cat-eye

2011-02-03 @ 13:13:07, Allmänt, , Kommentarer (2)

Idag ska jag göra den här "how to do looken".

Den är nog enklare att göra än den ser ut, det enda är bara att man mååååste göra den jätte rakt. Darför vill jag förklara att innan ni börjar borde ni lägga på tejp i kanten av ögat så att ni målar vingen rakt.
Oftast så kommer makeup bilderna att komma från google, men såklart så har jag testat att göra ALLA makeup tips som jag lägger upp.
1. Lägg på primer.
2. Lägg på grå-svart ögonskugga och försök (med hjälp av tejpen) att göra vingen.
3. Lägg på svart ögonskugga, du ska nu ha en ving.
4. Lägg på LITE beige ögonskugga i mitten av ögonlocket.
5. Längst nedre ögonfrans-linjen ska du först lägga svart sedan beige.
6. Ta bort tejpen.
7. Med hjälp av en flytande svart eyeliner ska du följa övre ögonfrans linjen och försöka gör en liiiten ving.
8. Nedre franslinjen ska du måla med en svart eye-pencil.
9. Som highlighter kan du ta vit-biege ögonskugga vid ögonbrynen.
10. Lägg på mascara eller använd lösögonfransar.