Navigation


RSS: inlägg



Produkter för vardaglig make-up

2011-01-21 @ 20:52:56, Allmänt, , Kommentarer (0)

Här är produkterna som behövs till en normal, vardaglig makeup. Man behöver såklart inte ha just såna, det är bara exempel:

L'oréal Paris, Glam Shine ca: 110:-


MAC, Prep+Prime Eye ca: 190:-


Estée Lauder, Signature Eyeshadow Quad ca: 460:-


Clinique, Eye Defining Liquid Liner ca: 160:-


IsaDora, Inliner Kajal ca: 80:-


L'oréal Paris, Million Lashes ca: 170:-

Det är bara ögon och läppar, eftersom det skulle bli bli för mycket för den här gången;) Nååååågon gång i framtiden kommer jag att lägga in tips för puder, foundation, concealer, rouge o.s.v.


Hello Kitty Nails

2011-01-19 @ 18:28:25, Allmänt, , Kommentarer (1)


Jätte enkelt att göra


Water Marble Nail Art

2011-01-16 @ 13:41:53, Allmänt, , Kommentarer (1)


Skönhetstips

2011-01-15 @ 20:52:12, Allmänt, , Kommentarer (0)

Har tänk lite på vad mer jag kan tipsa er om så jag bestämde mig för skönhetstips som verkligen funkar. För ibland kan man läsa om olika skönhetstips som man tänker är såå bra men sen när man provar de själv så inser man att de inte alls funkar så som de skulle.De här tipsen är alla testade av mig och enligt mig blir resultatet så som den ska. 

För fylliga och tjocka fransar:
#1. Lägg på ett lager mascara.
#2. Lägg på lite puder på fransarna innan mascaran har hunnit torka.
#3. Lägg på ett till lager mascara.
Man kan fortsätta så tills man får önskad resultat.

För mjuk och len hud:
#1. Smörj in dig med babyolja efter ett bad/dush eller droppa i lite babyolja i badet.

För mjuka läppar:
#1. Andvänd Lypsyl, speciellt på vintern.

För fint ansikte:
#1. Andvänd en ansiktskräm som är anpassad till ditt ansikte.

Framförallt så måste man ju äta bra också, och det viktigaste: var nöjd med dig själv som du är!


Ny design

2011-01-15 @ 17:27:58, Allmänt, , Kommentarer (0)

Hej, vad tycker ni om min nya blogg-design? Helt ärligt talat så var det inte jag som gjorde den, jag kan bara inte fatta allt det där om koder o.s.v. Men det blev snyggt, eller hur? Jag ska lägga upp ett inlägg om make-up så snart jag kan.              Make-up-freak


Borstar

2011-01-14 @ 19:15:52, Allmänt, , Kommentarer (0)

Det som är jätte viktigt när man applicerar make-up är bra borstar. Här är några exempel som jag rekommenderar:

MAC, She's Got It All Apply, Define & Line Brush Collection ca: 570:-


KICKS, Foundationpensel 203 ca: 100:-


KICKS, Concealerpensel 202 ca: 80:-


MAC, 217 Blending Brush ca: 175:-


KICKS, Rougeborste 107 ca: 100:-


KICKS, Puderborste 108 ca: 150:-


KICKS, Eyelinerpensel ca: 90:-


KICKS, Ögonbrynspensel 104 ca: 90:-


KICKS, Kabukibrush 110 ca: 100:-


KICKS, Makeup-svamp 6-pack ca: 50:-


KICKS, Mascarakam/borste nr.5 ca: 40:-


KICKS, Applikatorer 5-pack ca: 20:-


Xperience kollektionen

2011-01-12 @ 11:15:39, Allmänt, , Kommentarer (0)

Jag har just provat den nya Max Factor kollektionen: Xperience.
I den ingår foundation (Xperience Weightless Foundation ca: 180:-), mascara (Xperience Volume Mascara ca: 180:-) och ett läppbalsam/läppglans (Xperience Gloss Balm ca: 100:-).
De här produkterna är jätte bra och har inte överdrivna priser:)


Selenas Läppar

2011-01-09 @ 15:05:48, Allmänt, , Kommentarer (1)

Jag vet inte vad det är med mig och läppar idag;) men jag har bestämt mig för att förklara för er hur man gör något jätte enkelt:

Selena Gomez läppar! En jätte bra idé för t.ex. Halloween eller vad ni vill. Man behöver inte använda just de färgerna om man inte vill.
1. Måla läpparna med ett nude-färgat läppstick (MAKE UP STORE, Lipstick Sheer ca: 170:-)
2. Måla med en rosa lip-liner formen av ditt hjärta (Lumene, Cranberry Kiss Lipliner ca: 90:-)
3. Fyll i hjärtat med ett starkt rosa läppglans (L'ORÉAL Paris, Glam Shine 6H Volumizer ca: 130:-)
4. Det här steget behöver man inte göra men det ger en extra effekt. Sätt på pärlor eller någonting liknande med en pincett.

Det är jätte enkelt men som jag sa, man behöver inte göra steg 4. Det känns lite konstigt med pärlor på läpparna och det skulle nog inte bli så skönt om man svalde de. Så jag personligen hoppar över steg 4:)


Vaknade

2011-01-09 @ 12:26:27, Allmänt, , Kommentarer (0)


Vaknade nyss så gick såklart in på bloggen först, idag ska jag lägga in lite make-up "how to do" tips (ÄNTLIGEN). Vilka tips föredrar ni nagel eller make-up? Nu måste jag förbereda allt som jag ska lägga in.    BYE: Make-up-freak


Fräscha och fina naglar

2011-01-08 @ 22:01:37, Allmänt, , Kommentarer (0)

Här är mina 10 tips för fräscha och fina naglar:

#1. Bit inte på naglarna! De blir fula och ojämna.
#2. När du ska ta bort nagellack se till att ta bort allt, även det som är under naglarna och i kanterna.
#3. Se till att VARJE DAG ta bort smuts som samlas under naglarna, särskilt om du har långa naglar.
#4. Om alla dina naglar är ojämna fila de till samma längd, även du som vill ha långa naglar måste tyvärr göra  det. När de är filade kan man låta de växa, men KOM IHÅG #3!
#5. För torra och spruckna naglar kan man använda nagel-olja (Depend, Avokadoolja ca: 130:-)
#6. Om du vill ha ett perfekt resultat när du målar dina naglar så kan du använda baslack (Depend, Baslack ca: 90:-) och topplack (Depend, Topplack ca: 90:-)
#7. Om du tycker att du målar dina naglar fult så finns bara ett sätt att ändra på det, TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA ;)
#8. Ett sätt för att dina naglar ska bli ännu snyggare när du målat de är att använda nagel-stickers som kan kosta 20-100kr.
#9. Om du har fula/smutsiga nagelband kan du använda nagelbands-kräm (Depend, Nagel- och Nagelbandsrengöring ca: 50:-)
#10. Ät nyttigt. Det är både bra för kroppen och naglarna.

När man har snygga naglar så måste man väl ha fina händer. Använd darför handkräm varje dag och ha på dig vantar när det är kallt ute. Ingen vill väl ha torra och fula händer när man har snygga naglar;) 


Heart Nails

2011-01-08 @ 21:18:55, Allmänt, , Kommentarer (0)


Har just hittat den här bilden på google och tycker att den är såååååååå snygg. Jag skulle gärna vilja ha såna naglar, skulle ni? Jag kan tyvärr inte göra såna.... -.-    Men man kan alltid försöka;)


Välkommen

2011-01-08 @ 21:04:29, Allmänt, , Kommentarer (0)

Hej och välkommen till min nya blogg som jag just startat. Eftersom det här är mitt första inlägg så kommer jag att berätta lite om vad bloggen kommer att handla om. Jag är JÄTTE intresserad av make up och nagel-saker (nailart kan man säga :P)så det är nog det som jag kommer att skriva mest om. Jag kommer att lägga upp bilder, ge tips och steg för steg instruktioner om hur man kan göra en viss t.ex. make up. Ni får jätte gärna kommentera och säga vad jag enligt er borde göra bättre på min blogg. Jag kommer att blogga så mycket jag kan, men så länge:    PUSS <3 : Make-up-freak


Välkommen till min nya blogg!

2011-01-08 @ 20:46:27, Allmänt, , Kommentarer (0)