Navigation


RSS: inlägg



Cat-eye

2011-02-03 @ 13:13:07, Allmänt, , Kommentarer (2)

Idag ska jag göra den här "how to do looken".

Den är nog enklare att göra än den ser ut, det enda är bara att man mååååste göra den jätte rakt. Darför vill jag förklara att innan ni börjar borde ni lägga på tejp i kanten av ögat så att ni målar vingen rakt.
Oftast så kommer makeup bilderna att komma från google, men såklart så har jag testat att göra ALLA makeup tips som jag lägger upp.
1. Lägg på primer.
2. Lägg på grå-svart ögonskugga och försök (med hjälp av tejpen) att göra vingen.
3. Lägg på svart ögonskugga, du ska nu ha en ving.
4. Lägg på LITE beige ögonskugga i mitten av ögonlocket.
5. Längst nedre ögonfrans-linjen ska du först lägga svart sedan beige.
6. Ta bort tejpen.
7. Med hjälp av en flytande svart eyeliner ska du följa övre ögonfrans linjen och försöka gör en liiiten ving.
8. Nedre franslinjen ska du måla med en svart eye-pencil.
9. Som highlighter kan du ta vit-biege ögonskugga vid ögonbrynen.
10. Lägg på mascara eller använd lösögonfransar.



Kommentarer
Postat av: Annika

allt bra idag?:)

2011-02-03 @ 16:28:12
URL: http://nanikkan.blogg.se/
Postat av: Only Ellen

Hej!



Jag såg att du hade kommenterat på Kenzas.se, det är ju en fin modeblogg, och eftersom jag också har en fin modeblogg tror jag du skulle gilla den också!



Kika gärna in och lämna en kommentar!



Trevlig helg!

2011-02-03 @ 18:46:16
URL: http://theonlyellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback